Sunday, March 16, 2008

de epicuristen



Naast fervente wijnkenners zijn de epicuristen ook een fijne bende levensgenieters. Annick en ik waren dus vorige week vrijdag in de WIMA onder zeer aangenaam gezelschap. Het was een avondje win-win. Wij serveerden tapas, cava en wijn en brachten een presentatie over de schoonste regio van de wereld terwijl we tegelijkertijd veel hebben bijgeleerd over proeven, zoeken, analyseren en vinden van geuren en smaken. Ik blijf het verbluffend vinden hoe iemand in een wijntje stervruchten, rode bessen, ananas, chocola, vanille en laurier kan terugvinden.
De epicuristen doen dit elke maand een keer.
Ik omhelsde ook, na meer dan 26 jaar, Mevrouw Vermeulen. Mijn lerares Plastische Opvoeding in de RMS in Boom. Nu stond ik vooraan in de klas. Mevrouw Vermeulen keek en zag dat het goed was. Wat een avond!