Saturday, June 02, 2007

vrijdag 1 juni: Bij de Catalaan thuis





Vol huis!
Maar liefst vijftien liefhebbers van cava en tapa zorgden gisteravond voor een gezellig feestje.
Er waren zelfs momenten bij wanneer ik zweeg en luisterde naar enkele zeer goed geïnformeerde kenners. De legende van 'La Senyera' werd bevestigd. Er werd zelfs een rechtstreeks verband gelegd met de vlag van de Stad Mechelen - inderdaad ook geel-rood.
Of het gerecht van gesmolten Manchego overgoten met een soort typisch Catalaanse bessensiroop. Of extra achtergrondinformatie over het voorstel van Japan om de verdere restauratiekosten van de Sagrada Familia te financieren ALS de Japanse vlag op de toren mocht prijken. Werd uiteraard niet op ingegaan door de Catalanen.

Hetgeen ik het langst ga onthouden is mijn flater bij het verwelkomen van mijn gasten. Eén van de dames kwam me bekend voor. "Dat zal wel, ik ben je buurvrouw van twee huizen verder!"
Nogmaals sorry, Els. Wat een blunder.